banner

welcome.....

kami menjual & menerima tempahan (baju kurung moden, kebaya,baju riau, jubah&kemeja lelaki. enterior, wall panel ,&cenderahati (skaf, bandana, dan beg.ianya cantik dan bersesuaian dengan anda semua.
kami juga menjual aksesori wanita
jangan lepaskan peluang untuk tempahan
batik & beads& tampalan diamond

menu

Tip dari cmacollection's


TIP PEMILIHAN FABRIK DAN COLOR

Fabrik satin mempunyai dua permukaan yang berlainan iaitu rata dan berkilat pada sebelah manakala pudar pada bahagian dalamnya. Ia boleh di dapati dalam pelbagai serat benang daripada terlalu nipis dan bermutu rendah hingga kain satin tebal

KADAR KECUTAN KAIN

Jenis Kain

Kain satin
½”
Kain cotton ‘343’
½ -1”
Kain sifon
1-3”
Kain belacu
1.2”
Kain cotton linen
½ - 1”

Ciri-ciri sutera

Benang sutera mepunyai kilat asli kerana tidak ada pintalan dalam keadaan asalnya. Oleh itu gentian penghasilkan fabrik cantik serta rata dan bercahaya.
Sutera hangat apabila di pakai bukan kerana penebat haba yang elok, lagipun ia mudah menyerap lembapan ,ia tidak mudah terbakar dan tidak mudah
bertahi lalat dan tidak mudah dimakan gegat.

Bagi fabrik sifon (chiffon) pula, fabrik buatanya agak nipis, lembut dan halus yang boleh di gantung dan dikedutkan dengan baik.penggunaan kainnya sesuai degan
reka bentuk baju yang berkedut - kedut.

Fabrik kapas ( voile, linen, belacu dan kordoroi).Fabrik belacu amat teguh dan senang di kendalikan. Warnanya putih tanpa bercorak.

Fabrik linen selalu digunakan untuk kanvas angkatan laut kerana ia teguh apabila basah dan juga untuk alas meja dan kain pengesat gelas, fabrik untuk sulaman halus dan fabrik untuk pakaian. Fabrik linen untuk pakaian adalah mahal tetapi ia sesuai untuk aktiviti lasak, ia sentiasa teguh dan menarik.

Faktor yang perlu di pertimbangkan
semasa memilih fabrik ialah pemilihan warna. Jika tersalah dipilih mengikut tema dan konsep, boleh menimbulkan pelbagai masalah. Di dalam prinsip design, pengkaji menemui maklumat mengenai panduan asas untuk pemilihan warna yang betul dengan tema dan konsep reka bentuk yang dipilih.







panel4 meter



















Order form

Name
First Last
Email*
Address
Street Address
Address Line 2
City State / Province / Region
Postal / Zip Code Country
Kod/tag produk/Message*
Mobile Number
Payment
Maybank
Bank Islam
Date
Website
Image Verification
captcha
Please enter the text from the image: [Refresh Image][What's This?]

ORDER